VZDĚLÁVACÍ KURZY
Akreditace:
MSMT-22/2015-1-116
Základní informace:
Vzdělávání a rozvoj dítěte s postižením je vždy v rukou týmu odborníků různých profesí a děje se vždy v úzké spolupráci s rodinou. Úspěšnost pak závisí na spolupráci a koordinaci týmové práce. Mnohdy je u dětí, mládeže a dospělých lidí s MR tato práce komplikována výskytem problémového chování a agresivity.
- Zdravé formy sebevyjádření agresivity u lidí s mentálním postižením
- Sebeochrana pracovníků
- Zkvalitnění podmínek v zařízení
Seminář otevírá tři roviny pohledů na danou problematiku:
- úvod do problematiky
- psychologie agrese
- sebeochrana pracovníků
- hlavní zásady sebeochrany
- praktické nácviky sebeochrany
- hlavní zásady práce s klienty s agresivním chováním
- komunikace
- možnosti a podmínky v zařízení
- supervize, rozbory a návrhy řešení konkrétních případů
Tematické bloky:
Místo: | Modrý klíč o.p.s., Smolkova 567/2, Praha 4 - Kamýk |
Cena: | 2600 Kč |
Lektor: | Mgr. Petr Odstrčil a Ing. Mgr. Milana Remarová |
Termín: | Bude otevřen dle zájmu a naplnění kapacity |
Akreditace:
MSMT-22/2015-1-116
Základní informace:
Vzdělávání a rozvoj jedince s postižením je vždy v rukou týmu odborníků různých profesí a děje se vždy v úzké spolupráci s rodinou. Úspěšnost pak závisí na spolupráci a koordinaci týmové práce. Proces plánování vzdělávací cesty je příležitostí k pochopení potřeb jedince s postižením a realizace plánů pak možností k jejich naplňování.
Nácvik plánování a realizace plánu konkrétní činnosti a zamýšlení se nad souvislostí plánování vzdělávacího procesu a plánování životní cesty jedince s mentálním postižením a postižením více vadami přivádí speciálního pedagoga k otázce vlastní role a míry odpovědnosti v těchto procesech.
- Proces celoživotního vzdělávání jako prostor k uplatňování nových přístupů k člověku s mentálním postižením a postižením více vadami
- Vzdělávání jako prostředek rozvoje dosažitelného stupně samostatnosti jedince s mentálním postižením a postižením více vadami
- Kooperativní přístup k plánování ve vzdělávání zahrnující vzdělávaného jedince
Celkový rozsah semináře je 24 hodin a otevírá tři úrovně pohledu na danou problematiku:
- Vymezení základních pojmů
- Plánování ve vzdělávání
- Metodiky a jejich vytváření
- Konkrétní komunikace a vizualizace jako možný prostředek účasti jedince s těžkým mentálním postižením a postižením více vadami na plánování
- Prezentace a rozbor práce účastníků semináře
- Škola jako příprava na dospělý život žáků s mentálním postižením a postižením více vadami
Tematické bloky:
Místo: | Modrý klíč o.p.s., Smolkova 567/2, Praha 4 - Kamýk |
Cena: | 3900 Kč |
Lektor: | Mgr. Petra Odstrčilová a Mgr. Radovan Netušil |
Termín: | Bude otevřen dle zájmu a naplnění kapacity |
Akreditace:
MSMT-22/2015-1-116
Základní informace:
U personálu v pomáhajících profesích a u rodin dětí a žáků se speciálními potřebami, na základě dlouhodobého sledování, je pozorována vzrůstající únava, obtížné zvládání dlouhodobých stresových situací, projevy syndromu vyhoření, komunikační problémy jak mezi ošetřujícím personálem navzájem, tak mezi personálem a rodinami klientů, uzavřenost a zdravotní problémy.
Vzdělávání a rozvoj dítěte s postižením je vždy v rukou týmu odborníků různých profesí a děje se vždy v úzké spolupráci s rodinou. Úspěšnost pak závisí na spolupráci a koordinaci týmové práce.
Předpokladem prosperující týmové práce je chuť pracovat a tvořit, hledat cestu k cíli. Protože jde o práci s lidmi, je vhodné zvládnout komunikační dovednosti, poznat techniky, jak zvládat stresové situace, a hlavně, jak jim předcházet. Je důležité umět procítit sebe, klientelu včetně rodin, ale s ochranným prostorem. Nezbytné je umět se radovat, regenerovat síly, vážit si sama sebe, důvěřovat si.
- Podporu pracovníků v sociální oblasti při řešení náročných a konfliktních situací ve všech směrech
- Získání dovedností, které umožňují regenerovat vlastní potenciál sil a následně umožní dlouhodoběji pracovat v náročném prostředí
- Prohloubení schopnosti týmové spolupráce
- Získání znalosti relaxačních technik
- Orientování se v krizových situacích
- Prohloubení znalosti ze sebeochrany pracovníků
- Získání základní znalosti z psychiky člověka
Výcvik účastníkům přináší:
- Komunikační dovednosti I.
- Základní teoretické znalosti z psychiky člověka
- Krizová intervence
- Zvládání stresových a zátěžových situací
- Práce s agresivitou
- Relaxace I.
- Komunikační dovednosti II.
- Relaxace II.
- Skupinová dynamika
Tematické bloky:
Místo: | Modrý klíč o.p.s., Smolkova 567/2, Praha 4 - Kamýk |
Cena: | 7800 Kč |
Lektor: | Mgr. Petr Odstrčil a Ing. Mgr. Milana Remarová |
Termín: | Bude otevřen dle zájmu a naplnění kapacity |
Akreditace:
MSMT-22/2015-1-116
Základní informace:
Výcvik obsahuje jak teoretické, tak praktické části. Je především zaměřen na získání konkrétních dovedností s využitím vlastních individuálních potenciálů. V průběhu výcviku se účastníci budou seznamovat s postupy, které jsou v hovoru podporující. Dále se naučí rozpoznat intervence, které by popřípadě mohly situaci znesnadnit. Součástí programu je i nácvik technik zvyšující psychickou stabilitu, schopnost jasné komunikace a empatie. Ve výcviku se využívá přístupů a teorií z Krizové intervence, Gestalt terapie, Biosyntézy a PBSP. Celkový rozsah výcviku je 48 hodin.
- Základní teorie a principy vedení podpůrného dialogu
- Komunikace při vedení podpůrného dialogu
- Průběh podpůrného dialogu
- jak zacházet sám se sebou při vedení podpůrného dialogu
Tematické bloky:
Místo: | Modrý klíč o.p.s., Smolkova 567/2, Praha 4 - Kamýk |
Cena: | 7800 Kč |
Lektor: | Mgr. Petr Odstrčil |
Termín: | Bude otevřen dle zájmu a naplnění kapacity |
Akreditace:
MSMT-22/2015-1-116
Základní informace:
Budeme-li se poctivě zamýšlet nad problematikou zkvalitnění života lidí s MR, nelze vyjmout ze širokého spektra jejich potřeb, přání a tužeb i oblast sexuální. Sexualita je podstatná a cenná součást lidského života, která vede k pocitu vlastního sebeuvědomění, osobního štěstí a naplnění. Každý člověk, mladý nebo starý, s handicapem nebo bez něj, je sexuální bytost a má právo na prožití vlastní sexuality. Její projevy se liší podle možností, tužeb a potřeb každého jedince. Platí to bez výjimky i pro lidi s MR.
Jsme mnohdy ochotni zabezpečit těmto jedincům důstojné prostředí, ve kterém žijí, stravu, ošacení, vzdělání, kulturní a sportovní vyžití, ale k oblasti jejich sexuálních potřeb se stavíme mnohdy s rozpaky. Tyto rozpaky jsou však jen dokladem naší nedostatečnosti, neinformovanosti, někdy i intolerance pramenící z přijetí našich vlastních vzorů a forem ovlivněných naší výchovou (jiné normy minulé doby).
- Proč je nutné se zabývat sexuální problematikou
- Seznámení se základními tématy
- Postoje k sexualitě MP
- Terminologie
- Tvorba protokolu sexuality
- Ontogeneze z hlediska sexuality
- Sexuální aktivity
- Antikoncepce
- Hlavní zásady řešení problematických situací souvisejících se sexuální problematikou
Tematické bloky:
1.část
2.část
- Kontakt a péče
- Problematika sexuálního zneužívání
- Rozsah odpovědnosti pracovníků ohledně sexuality klientů
- Program vzdělávání a výcviku pracovníků
- Program osvěty pro rodiče a opatrovníky
- Hlavní zásady práce s klienty s agresivním chováním
- Principy sexuální výchovy
Místo: | Modrý klíč o.p.s., Smolkova 567/2, Praha 4 - Kamýk |
Cena: | 5200 Kč |
Lektor: | Mgr. Petr Odstrčil a Ing. Mgr. Milana Remarová |
Termín: | Bude otevřen dle zájmu a naplnění kapacity |